NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Olanda
+ 31 416 751 393

Duminică 6 decembrie EXTRA DESCHIS de la 12:00 la 16:00
Accesați inventarul Vinde-mi mașina

Jaguar XK120

Jaguar XK120 este o mașină sport fabricată de Jaguar în perioada 1948-1954. A fost prima mașină sport Jaguar de la SS 100, care a oprit producția în 1940. XK120 a fost lansat atât ca 2 locuri deschise, cât și ca roadster la Salonul Auto de la Londra din 1948 ca mașină de spectacol pentru noul motor Jaguar XK. Mașina de afișaj a fost primul prototip care arăta aproape identic cu mașinile de producție, cu excepția faptului că stâlpii drepți ai parbrizului ar fi curbați în versiunea de producție. Roadsterul a provocat senzație, ceea ce l-a convins pe William Lyons (fondatorul Jaguar și șeful de proiectare) să-l pună în producție. Începând din 1948, primele 242 de mașini aveau caroserii cu două locuri deschise, cu cadre din lemn, cu panouri din aluminiu. Producția a trecut la oțel cu o greutate totală de 1cwt sau 51 kg la începutul anului 1950. „120” se referea la viteza maximă a mașinii de aluminiu de 120 km / h, ceea ce a făcut-o cea mai rapidă mașină de producție din lume la momentul lansării sale. În 1949, primul roadster de producție a fost livrat lui Clark Gable. În cele din urmă, XK120 a devenit disponibil în două versiuni deschise, mai întâi sub formă de biciclete deschise cunoscute în SUA sub numele de roadster, apoi ca coupe drophead (DHC) în 1953; și în 1951, de asemenea, ca coupé închis sau cu cap fix (FHC). La 30 mai 1949, pe autostrada goală Ostend-Jabbeke din Belgia, un prototip XK120 a realizat o medie de alergări în direcții opuse de 132.6 mph. În 1950 și 1951, pe o cale ovală în bancă din Franța, roadsterii XK120 au avut o medie de peste 100 mph pentru 24 de ore și peste 130 mph pentru o oră. În 1952, un coupé cu cap fix a înregistrat numeroase recorduri mondiale în ceea ce privește viteza și distanța, când a avut o medie de 100 mph pentru o săptămână. Roadsterii au avut, de asemenea, succes în curse și raliuri.

Jaguar Classic Cars de vânzare

Primele roadster-uri au fost construite între sfârșitul anului 1948 și începutul anului 1950. Începând cu anul modelului 1950, toate XK120-urile ulterioare au fost produse în serie cu corpuri din oțel presat. Versiunile DHC și FHC, mai luxoase decât roadster-urile, aveau ferestre înfășurate și, de asemenea, furniruri de lemn pe bord și pe capacele ușilor interioare. Cu chiulase din aliaj și carburatori SU cu două tracțiuni laterale, motorul dublu cu camă aeriană 3.4L drept-6 XK a fost comparativ avansat pentru o unitate produsă în serie din timpul său. Cu un raport de compresie standard 8: 1, a dezvoltat 160 CP, folosind combustibil de 80 octanici. Majoritatea mașinilor timpurii au fost exportate; o versiune cu compresie redusă 7: 1, cu performanțe reduse în consecință, a fost rezervată pentru piața din Marea Britanie. Fabrica Jaguar a oferit roadsterilor un raport de compresie mai mare față de presă. Jurnaliștii ar putea testa performanța optimă a modelului în Belgia, pe o porțiune lungă și dreaptă de drum între Jabbeke și Ostend. Designul de bază al motorului XK, modificat ulterior în versiunile de 3.8 și 4.2 litri, a durat până la sfârșitul anilor 1980. Toate modelele XK120 aveau suspensie față independentă de bară de torsiune, arcuri semi-eliptice în spate, direcție cu recirculare cu bile, coloană de direcție reglabilă telescopic și frâne cu tambur de 12 ", care erau predispuse la decolorare. Unele mașini erau echipate cu frâne cu tambur cu aripioare din aluminiu pentru a ajuta la depășirea decolorării. Suprafața ușoară din pânză roadster și ecranele laterale detașabile se depărtau în spatele scaunelor, iar ușile sale în stil barchetta nu aveau mânere exterioare; în schimb, exista un cablu interior care era accesibil printr-o clapetă din ecranele laterale. Parbrizul ar putea fi îndepărtat pentru al înlocui cu parbrize. Coupeul cu cap de cap (DHC) avea un top de pânză căptușit, căptușit, care s-a pliat pe puntea din spate în spatele scaunelor atunci când a fost retras, și ferestrele îndoite cu luminile de deschidere. Parbrizul din 2 piese din sticlă plană a fost fixat într-un cadru de oțel care a fost integrat cu corpul și vopsit de aceeași culoare. Tablourile de bord și capacele ușilor atât în ​​DHC, cât și în FHC erau furniruite din lemn, în timp ce roadster-urile mai spartane erau îmbrăcate în piele. Toate modelele aveau șanțuri detașabile care acopereau arcurile roților din spate, ceea ce îmbunătățea aspectul raționalizat. La autoturismele echipate cu roți de sârmă opționale cu sârmă centrală, sârmele au fost omise, deoarece nu ofereau suficient spațiu liber pentru butucii de decuplare Rudge-Whitworth, cu două urechi. Roțile din sârmă cromate au fost opționale din 2. În plus față de roțile din sârmă, upgrade-urile la versiunea pentru echipamente speciale (numită versiunea M în Statele Unite) au inclus o putere sporită, suspensii mai rigide și un sistem de evacuare dublu.

Cumpărați un Jaguar XK120?

În noiembrie 1949 Revista Motor a testat un roadster XK120. Această mașină pre-producție înregistrată ca HKV 455, a fost primul prototip construit. A fost, de asemenea, modelul de afișare 1948 London Motor Show. Când a fost testat, acesta a avut raportul de compresie 8: 1, a fost echipat cu un șnur și a fugit cu capota și ecranele laterale în poziție. Revista a raportat o viteză maximă de 124.6mph, accelerația de la 0 la 60 mph în 10.0 secunde și consumul de combustibil de mile 19.8 pe galon imperial.

Jaguar XK120

E & R Classics, specialistul tău în mașinile clasice Jaguar!

Faceți clic aici pentru a vedea inventarul nostru

Care sunt avantajele cumpărării unei mașini Jaguar XK120 la ER Classics?
- Un mare sortiment de mașini clasice de vânzare
- Toate mașinile sunt verificate cu atenție de mecanicii din atelierul nostru
- MOT, proceduri de sudura si interior pentru masina ta Jaguar XK120
- Mecanicii mei vechi de specialitate pot avea grijă de toate procedurile
- Putem avea grijă de reparații, întreținere și nevoi personalizate
- Restaurarea completa a masinii dumneavoastra Jaguar XK120
- Vă putem livra mașina clasică în orice țară europeană