27 aprilie (Ziua Regilor) SHOWROOM ÎNCHIS - 1 mai (Ziua Muncii) SHOWROOM DESCHIS - duminică 5 mai EXTRA DESCHIS (10:00-14:00)


Ernest Praag

Numele meu este Ernest Praag, proprietar și director al E&R Classics. După studiile mele la HEAO din Breda, am început să lucrez ca manager de marketing la o companie de comandă prin corespondență. După 10 ani am cumpărat acțiuni la companie și am avansat la funcția de director general. În 2006 am decis să-mi vând acțiunile și mi-am transformat hobby-ul cu mașinile clasice în meseria mea.

Creșterea ERClassics de-a lungul anilor
Am fondat ERClassics în 2008, cu care am început într-o clădire mică din Kaatsheuvel. În faza inițială, am avut 3 segmente: închiriere nuntă de mașini clasice, vânzare de mașini clasice și atelierul de mașini clasice asociat. În 2010 ne-am mutat la Dongen, unde am trecut de la 1 clădire la 6 clădiri de-a lungul anilor datorită creșterii. Din cauza aglomerației, am decis în 2011 să oprim închirierea nunții și să ne concentrăm complet pe vânzarea de mașini clasice și atelierul nostru.

500 de mașini clasice și youngtimers în stoc
La începutul anului 2014, această proprietate frumoasă din Waalwijk a devenit disponibilă și am cumpărat-o. Am mutat totul și aici frumoasele clasice își intră și mai bine pe cont propriu. Între timp, avem 3 clădiri în Waalwijk, pentru că altfel este prea puțină capacitate pentru cantitatea de mașini. În prezent avem 500 de mașini clasice și youngtimers în stoc.

Ron (directorul atelierului) și cu mine lucrăm împreună de la începutul E&R Classics în 2008. După toți acești ani, încă merge bine. Putem fi mândri de asta. În plus, sunt mândru că suntem o echipă plăcută, muncitoare, care împărtășesc aceeași pasiune pentru mașinile clasice.

Prima mea mașină a fost o Honda Civic 1st tip galben strălucitor din 1973. Costa 750 de guldeni la acea vreme, care acum este convertită la aproximativ 330 de euro. Am fost foarte multumit de aceasta masina si am condus-o mult, dar dupa un timp a inceput sa foloseasca ulei. Nu doar puțin ulei, ci cam atât cât folosea benzina. Prin urmare, am avut recipientele cu ulei în spatele portbagajului pentru a-l completa atunci când era necesar. Am găsit un exemplu complet restaurat în Belgia în 2018 și i-am dat un loc frumos în propria mea colecție.

Mașina mea de vis este un Bentley Speed ​​Six din 1930
Mașina mea de vis absolut este un Bentley Speed ​​Six din 1930 în British Racing Green. În plus, mai cred că a Jaguar Încuietoarea capotei de tip E-type seria 1 cu podea plată exterioară din 1961 este un clasic fantastic de frumos. imi place Jaguar cel mai bun în gri gunmetal cu un interior albastru.

Să presupunem că ar trebui să dai cuiva un lift. Cine ar fi și de ce?
Sunt foarte mulți oameni cărora aș dori să le dau un lift, pentru asta ar trebui să închiriem un autobuz clasic...

Din cauza dragostei mele pentru muzică, l-aș alege pe Bruce Springsteen. Când aveam 18 ani (cu mult timp în urmă), primul meu concert a fost turneul Tunnel of Love al lui Bruce Springsteen. Până astăzi este cel mai bun concert pe care l-am avut vreodată. Pe lângă energia nemărginită și calitățile muzicale, de-a lungul anilor am ajuns să apreciez și mai mult versurile cântecelor (toate scrise de el) și modul în care problemele vieții sunt interpretate în muzică și versuri.

Din cauza dragostei mele pentru sport l-aș alege (postum) pe Johan Cruijff. Cred că acest lucru nu mai are nevoie de explicații suplimentare.

Care este cea mai bună memorie a ta legată de mașină?
Mi-am cumpărat prima mașină clasică când aveam 18 ani. De fapt, am vrut să cumpăr un Chevrolet Bel Air din 1957, dar ca student nu mi-am putut permite. Așa că mi-am cumpărat un Opel Olympia Rekord P1, care era cel mai asemănător ca model și mi-l permiteam. Am restaurat complet acel clasic cu ajutorul unui prieten și chiar am plecat cu el în vacanță în Belgia, Germania și Franța. Ne-am distrat foarte mult cu asta, atât în ​​timp ce lucram la mașină, cât și în vacanță. Am crezut că cel mai bun detaliu era ruloul (original) pe care îl puteai ridica în fața radiatorului trăgând un lanț în planșa de bord. Aceasta a fost menită să încălziți motorul Opel mai repede în timpul iernii.

Ce face ca o zi de lucru la ERClassics să fie atât de distractivă pentru tine?
Când deschid ușile showroom-ului ERClassics dimineața, mă întâmpină un ușor miros de ulei și benzină. Un parfum pe care îl adulmeci ca un pasionat de mașini. Apoi aprind lumina și sute de mașini clasice și tineri, fiecare cu frumusețea ei de neegalat în culoare, crom, cauciuc și design, strălucesc spre mine. Ce primire minunată în fiecare zi. Apoi bem o ceașcă de cafea cu grupul, râdem de povești frumoase și apoi ne lucrăm la hobby și facem tot posibilul să ne asigurăm clienți mulțumiți. Am reușit să-mi transform hobby-ul în munca mea, cât de frumos este!

Vechii au o semnificație specială pentru mine
Mașinile de epocă au avut întotdeauna o semnificație specială pentru mine. Mă bucur în continuare în fiecare zi de frumusețea clasică pe care ne-o oferă fiecare aceste mașini, de tehnologia cu care sunt puse împreună și, bineînțeles, de sunetul frumos unic pe care îl produc.

www.ernestpraag.com